Czasami się zdarza, że łącząc się pod RDP nie widzimy naszego pendrive-a. Ale o co chodzi, się zastanawiasz, serwer go nie widzi czy komputer lub terminal oszalał ? Nie, to jest wina źle skonfigurowanego klienta RDP. Wystarczy zmienić jego ustawienia i nasz pendrive będzie widoczny na zdalnej maszynie. Jak to zrobić ?
W lewym dolnym rogu aplikacji rozwiń listę „Pokaż opcje”
Przejdź do zakładki „Zasoby lokalne”. W sekcji „Lokalne urządzenia i zasoby” wybierz „Więcej”
W nowym otwartym oknie rozwiń:
· Dyski
· Inne obsługiwane urządzenia PnP
W obydwu przypadkach zaznacz -> „Urządzenia, które podłączę później"
Zaakceptuj swoje ustawienia, powróć do zakładki „Ogólne” -> „Zapisz”
Od tej pory, Twoje ustawienia zostały zapamiętane. Łącząc się z serwerem, Twój pendrive będzie zawsze widoczny. Dopiero teraz, możesz się połączyć z serwerem.
Warto jeszcze dodać/zapisać nazwę/adres serwera z jakim będziemy się łączyć. Dane które wygenerujesz na serwerze, będziesz mógł spokojnie zapisać na swoim pendraku.